FAQ

Latanie motolotnią to nasza pasja i ulubione zajęcie. Wiemy, że może ono budzić wiele wątpliwości, dlatego postaramy się odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania. Większość aspektów, które wpływają na realizację lotów widokowych związanych jest z bezpieczeństwem pasażerów.

Przygotowanie filmu z Twojego lotu jest jedną z możliwości którą oferujemy. Materiał  kręcimy na lądowisku, w czasie lotu, a także po wylądowaniu*. Wykorzystujemy dwie kamery (jedną zamontowaną na kasku pilota, drugą w ręku pasażera), a sprzęt który posiadamy pozwala zarejestrować lot w najlepszej jakości (kamery GoPro i ręczny gimbal). Zmontowany film wysyłamy jako link do pobrania w ciągu miesiąca od Twojego lotu. Istnieje możliwość żeby film był zmontowany do wybranej przez Ciebie muzyki (dopłata do opcji 50 PLN). Przykładowe filmy znajdziesz na naszym kanale na youtube.
*W przypadku opcji lotu godzinnego baterie w naszym sprzęcie mogą nie wytrzymać całego lotu. W takim przypadku na filmie pamiątkowym może nie być ujęć z lądowania.

Są dwie opcje 🙂 Pierwsza to przekonanie innej osoby by poleciała z nami w 30 minutowy lot w tym samym dniu, w którym realizowany będzie voucher. Druga to dopłata połowy wartości vouchera.

Może, ale za pisemną zgodą opiekuna prawnego. Wzór takie zgody do pobrania tutaj (link). Konieczne jest by rodzic przekazał podpisany druk pilotowi lub obsłudze naziemnej przed rozpoczęciem lotu. Zwykle wykonujemy loty dla osób pełnoletnich, ale nasi najmłodsi pasażerowie mieli 12 lat

Najważniejszym aspektem naszych lotów jest bezpieczeństwo pasażerów. W związku z tym musieliśmy określić limity wagi pasażera. Waga do 100 kg to nasz przedział standardowy. Przy wadze powyżej tej wartości prosimy o kontakt z nami. Zabranie pasażera z przedziału wagowego 100-120 kg to opcja dodatkowo płatną (50 zł) . Wymaga to indywidualnych ustaleń, dostosowania sprzętu i odbywa się tylko przy odpowiednich warunkach pogodowych. Zwykle zdarzają się one wiosną i jesienią – rzadziej latem.

Na to pytanie niestety nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć. Jeśli masz wątpliwości koniecznie skonsultuj się ze swoim lekarzem. Na pewno nie powinieneś latać jeśli masz problemy z ciśnieniem, cierpisz na nieżyt górnych dróg oddechowych (stany zapalne zatok, uszu, katar) czy choroby psychiczne. Ponadto silnym przeciwwskazaniem jest  poimprezowy syndrom dnia wczorajszego (tzw. KAC). Zastrzegamy prawo odmówienia lotu z osobą będącą pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających!

Dwie najważniejsze sprawy przy wyborze ubioru na lot to komfort termiczny i bezpieczeństwo. To co na siebie założycie powinno być dostosowane do temperatury danego dnia. Należy pamiętać, że motolotnia leci z prędkością ok. 90km/h kilkaset metrów nad ziemią. To sprawia, że nawet w ciepły dzień na dłuższym locie można solidnie zmarznąć. Polecamy ubierane się „na cebulkę”, założenie długich spodni i bluzy/kurtki z długim rękawem. Mogą nawet przydać się rękawiczki. Nie pożałujesz też ubrania pełnego obuwia. Oczywiście jeśli jest bardzo upalny dzień, a wy planujecie krótki lot możecie polecieć w krótkich spodenkach i T-shircie.

Pod względem bezpieczeństwa istotne jest to, żeby nic nie wypadło z kieszeni w czasie lotu. Dlatego muszą być one zamknięte na zamek lub opróżnione. Ponadto niebezpieczne są wszystkie luźne elementy odzieży – tasiemki, troczki, sznurki i… kaptury! Mogą one dostać się do silnika/śmigła w czasie lotu – a tego nie chcecie. Nasi pasażerowie z długimi włosami na czas lotu powinni je związać.

Podsumowując: ubieramy się odpowiednio do temperatury, tak żeby zasłonić ciało. Opróżniamy kieszenie, wybieramy ubranie bez kaptura i luźnych elementów. Związujemy włosy.

Tak, ale pod warunkiem, że pilot wyrazi zgodę, a telefon, aparat czy kamera są solidnie przywiązane do pasażera. Dobrze sprawdzi się smycz lub pasek założony na szyję (lub rękę). Prosimy pamiętajcie, że pilot może odmówić zabrania sprzętu foto/video ze względów bezpieczeństwa.

Tak. Bezpieczeństwo lotu motolotnią zależy m.in. od warunków pogodowych. To właśnie z tego powodu Twój lot może zostać opóźniony lub przełożony. Zawsze to pilot podejmuje decyzję o realizacji lotu lub jego przesunięciu lub skróceniu. Pogoda zawsze może pokrzyżować nasze plany. Zdarzają się takie dni, kiedy trudno nam przewidzieć w południe, co będzie wieczorem. Może się tak zdarzyć, że będziecie już na naszym lądowisko, a na miejscu okaże się, że nie możemy polecieć. Wtedy ustalimy kolejny najbliższy, dogodny termin. Prosimy Was o wyrozumiałość w tej kwestii – to wszystko dla Waszego bezpieczeństwa.

Nasze loty odbywają się od wiosny do jesieni gdy tylko pozwala na to pogoda. Latem latamy z reguły rano i wieczorem ponieważ w czasie dnia często występują mocne turbulencje, które sprawią że lot jest nieprzyjemny.

Nasza ekipa naziemna stara się jak najlepiej dopasować kalendarz lotów. Loty widokowe planujemy zgodnie z Waszymi preferencjami terminowymi. Jednak mimo najszczerszych chęci może zdarzyć się tak, że ze względów pogodowych nie uda nam się dopasować lotu w pasującym terminie. Wtedy postaramy się zaproponować inną opcję.
Jeśli nie ma sprzyjających warunków pogodowych, a lot danego dnia ma być formą prezentu dla bliskiej osoby proponujemy zakup vouchera podarunkowego.

Nasza baza znajduje się w Antonowie koło Giżycka. Lokalizację na mapie znajdziecie w dziale kontakt. Aby ułatwić Wam dojazd przed lotem wysyłamy naszym pasażerom wiadomość SMS w której znajdują się wskazówki dojazdu. Po dotarciu na miejsce należy skierować się na parking i poczekać na nas w wyznaczonej strefie.

Jeśli dotarłeś, a nikogo nie ma na lądowisku – prosimy poczekaj i nie dzwoń do nas niecierpliwie. Nasi piloci na pewno są w powietrzu, dlatego nie będą w stanie odebrać. Nie martw się – dotrą na umówiony czas 🙂

Po dojechaniu na parking prosimy o zapoznanie się z zasadami bezpieczeństwa na lądowisku i cierpliwe oczekiwanie w wyznaczonej strefie (jest gdzie usiąść, jest toaleta). Pasażerowie nie mogą wchodzić na pas bez wyraźnej zgody pilota lub osoby z obsługi.

Płatność za lot rozliczamy na lądowisku przed lotem lub po nim (z pilotem lub osobą z obsługi). Niestety nie ma możliwości płatności kartą za lot, dlatego prosimy o przygotowanie odliczonej kwoty w gotówce.

Tak. Jeśli chcesz otrzymać fakturę skontaktuj się z nami mailowo lub poinformuj nas o tym na lądowisku. Koniecznie wyślij wiadomość SMS z danymi oraz swoim adresem mailowym żebyśmy nie zapomnieli 😉

Nic. Lecimy dalej! Motolotnia po wyłączeniu silnika wykonuje lot ślizgowy, który wygląda tak samo jak z silnikiem. Nasi piloci tak planują trasę lotu, by w każdej chwili móc bezpiecznie wylądować (na dowolnym odsłoniętym terenie – nie potrzebujemy do tego specjalnego lądowiska :).

Vouchery na lot w prezencie wysyłamy w załączeniu do maila. Są one przygotowanie do druku. Za dopłatą (25zł) wysyłamy również gotowe vouchery pocztą pod wskazany adres.

Jeśli voucher został zakupiony w zewnętrznej firmie – musisz zabrać go ze sobą na lądowisko. Jeśli masz voucher od Motolotnie Mazury nie musisz go ze sobą zabierać. Pamiętaj że aby zrealizować voucher musisz najpierw dokonać rezerwacji lotu przez nasz formularz!

Nic bardziej mylnego! Wielu z naszych pasażerów przed lotem mówi „mam lęk wysokości”. My skutecznie go leczymy 🙂 Motolotnia wznosi się płynnie na wysokość przelotową. A stamtąd patrzymy na ziemię jak na mapę. Z góry będzie tyle do zobaczenia, że nawet nie pomyślisz by się bać.
W czasie lotu pasażerowie siedzą stabilnie na fotelu i są do niego przypięci pasami bezpieczeństwa. Ponadto mają stały kontakt z pilotem.

Load More

Jesteśmy w trakcie budowy tego działu, jeśli nie znalazłeś w nim odpowiedzi na swoje pytanie śmiało zadaj je nam mailowo (zapraszamy do działu kontakt) lub poprzez wiadomość na facebooku.

latanie motolotnią - pytania